Monday, April 18, 2011

menafestasi cintaku mengenal cintaMu

Assalamualaikum wbt


ya Rabb...

ini aku hambaMu

yang selalu2nya mudah lupa kepadaMu

bila dunia datang menjamu mata zahir juga mata hatiku

ya Rabb...

ini aku hambaMu

yang biasa2nya membiarkan diriku melakukan dosa kepadaMu

bilamana nikmat sementara membuatkanku terpana lalu tersungkur ke lurah nafsuku

ya Rabb...

ini aku ya Rabb

ini aku

yang seringkali alpa akan nikmatMu

seakan2 nikmat itu abadi untukku

ya Rabb...

ingin aku bertanya padaMu

masih kenalkah Engkau padaku

ya sekalipun tiada jawapan zahir dariMu

aku tahu Kau mengenal aku sebagai hambaMu

ya Rabb...

bagaimana aku tahu

kerana pada setiap dengut nadiku ini keranaMu

setiap hembusan nafas juga lahirnya daripada cintaMu padaku

dan daripada setiap kali aku takut mengingati dosa2ku

aku tahu itu Engkau yg sedang berkomunikasi denganku

ya Rabb...

andai sampai waktu utk aku bertemu dgnMu

ambillah aku dalam keadaan Engkau telah mengampuni semua dosa2ku

ambillah aku dalam keadaan aku teguh beriman kepadaMu

dan ambillah aku setelah Kau terima semua taubatku kpdMu


No comments:

Post a Comment