Monday, December 17, 2012

mati itu pasti

Assalamualaikum....

Mati itu pasti...tapi mengapa kita masih takut pada mati....apa sebenarnya yg kita takutkan...bekalan yg belum cukup untuk menempuh alam yg satu lagi...meninggalkan keluarga tercinta dan sahabat-sahabat di sisi...atau kematian itu sendiri...

Ya saya juga salah seorang manusia yang takut kepada kematian...bukan sekadar takut memikirkan bagaimana akhirnya hidup saya...tetapi takut memikirkan bagaimana caranya nanti saya menerima kematian insan-insan amat saya cintai dalam hidup....

Seingat saya sejak sedari kecil...saya sering sekali mengikut rombongan keluarga kemana-mana...bukan kerana saya sgt suka bersiar atau makan angin...tapi kerana dalam fikiran saya ketika itu...jika berlaku apa-apa biarlah saya ada bersama-sama...

Ya waktu itu saya masih seorang anak kecil...selalu saya berdoa kepada Allah agar diambil nyawa saya bersama-sama mereka...kerana saya tidak tegar untuk hidup sendiri tanpa mereka...dan bila usia menjengah dewasa....doa saya mulai berubah bukan lg untuk mati bersama...tapi selalu saya alunkan dalam doa-doa saya agar saya yg pergi dulu sebelum mereka...

Ya Allah...sesungguhnya Kau kasihanilah kedua ibubapaku seperti mana mereka mengasihani aku sejak kecil...dan jauhkanlah kami daripada azab seksaan kubur dan nerakaMu...sesungguhnya kami tidak layak untuk ke syurgaMu...dan kami jugak tidak sanggup untuk ke nerakaMu...Ya Allah..Ya Allah...Ya Allah...

Terima kasih Allah....:)

No comments:

Post a Comment